fbpx

ITIL® V3 Foundation vizsgafelkészítő

Tanfolyam kódja:
MFITIL1
Tanfolyam hossza:
24 tanóra, 3 egymást követő munkanap, napi 8 tanóra, 9.00-16.30
Ára:
149 500 Ft + Áfa
Oktató:
Rövid ismertetés:

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai szolgáltatások menedzsmentjére (tervezésére, megvalósítására, üzemeltetésére és fejlesztésére) alkalmazható széles körben bevált gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a minőségi IT-szolgáltatások kialakítását, javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek való megfelelést.

Továbbá a tanfolyam segít felkészülni az ITIL® V3 Foundation (Syllabus 2011) vizsgára.

Előfeltételek:

Angol nyelv alapfokú ismerete, tekintettel arra, hogy a tananyag és a vizsga is angol nyelvű.

Kiknek ajánljuk?

Mindenkinek ajánljuk, akinek szüksége van az informatikai szolgáltatások tervezéséhez, megvalósításához, üzemeltetéséhez és fejlesztéséhez szükséges ismeretek elsajátítására.

Képzés nyelve:
Magyar, igény esetén angol
Részletes leírás:
 
Ez a tanfolyam e-learning formában is elérhető!

A tanfolyam magában foglalja az ITIL® V3 részletes bemutatását, a szolgáltatási folyamatok részenkénti lebontását: szabályozás, stratégiák, tervezés, szolgáltatás-bevezetés, üzemeltetés, fejlesztés, illetve az ezekhez szükséges gyakorlati feladatokat.

A tanfolyam segít felkészülni az ITIL® Foundation (syllabus 2011) vizsgára is, mely letehető tesztcenterünkben. Vizsgával kapcsolatos információkért látogasson el Vizsgáztatás menüpontunkra.

ITIL® v3 Foundation vizsgafelkészítő tanfolyamunk elérhető SZIMULÁCIÓVAL, amely ugyanennek a képzésnek egy gyakorlatiasabb változata! A részletekért keresd oktatásszervező kollégáinkat vagy tekintsd meg képzési adatlapunkat!

 

Tematika: 

1. AZ ITIL® BEMUTATÁSA

1.1.       Az ITIL® története, verziók áttekintése
1.2.       Az ITIL® alkalmazhatósága
1.3.       ITIL V3 2011 bemutatása, szolgáltatási életciklus
1.4.       ITIL képzések, minősítések áttekintése
1.5.       Foundation vizsga ismertetése
1.6.       Az ITIL és egyéb hasonló szolgáltatásmenedzsment rendszerek (ISO/IEC 20000, COBIT, Lean, Six Sigma, CMMI, PM módszertanok) kapcsolata

2. ITIL ALKALMAZÁSA A GYAKORLATBAN

2.1.       Alapfogalmak
2.2.       Folyamatok, funkciók
2.3.       Szolgáltatások minősége
2.4.       Szolgáltatási eszközök
2.5.       IT szolgáltatások, szolgáltatásmenedzsment
2.6.       Szerepkörök, RACI felelősségi mátrix

3. SZOLGÁLTATÁS STRATÉGIA

3.1.       Üzleti stratégia, IT stratégia
3.2.       Szolgáltatás stratégia építőelemei
3.3.       Alapfogalmak (megvalósítási formák, kockázatkezelés, Business Case stb.)
3.4.       Pénzügyi mutatók, gazdaságossági megtérülési számítások, TCO, ROI
3.5.       Informatikai szolgáltatások stratégia menedzsmentje
3.6.       Üzleti igények kezelése
3.7.       Portfólió menedzsment
3.8.       Pénzügyi menedzsment
3.9.       Üzleti kapcsolatok kezelése

4. SZOLGÁLTATÁSOK TERVEZÉSE

4.1.       Tervezési tevékenységek terjedelme, tervezési szempontok
4.2.       Tervezés fontossága, üzleti értéke
4.3.       Rendelkezésre állás, információ-biztonság, szolgáltatásfolytonosság
4.4.       Szolgáltatás katalógus kialakítása
4.5.       Szolgáltatási szintek meghatározása, felügyelete
4.6.       Szükséges informatikai kapacitások meghatározása
4.7.       Beszállítói együttműködés kezelése, elvárások meghatározása
4.8.       Tervezési folyamatok koordinációja

5. SZOLGÁLTATÁSOK MEGVALÓSÍTÁSA

5.1.       Szolgáltatások kialakításának üzleti értéke
5.2.       Megvalósítás tervezése és támogatása
5.3.       Szolgáltatási eszköz- és Konfiguráció-menedzsment
5.4.       Változások kezelése, értékelése
5.5.       Szolgáltatások kialakítása, üzembe helyezése
5.6.       Szolgáltatással kapcsolatos tudásmenedzsment
5.7.       Szolgáltatások tesztelése, jóváhagyása

6. SZOLGÁLTATÁSOK ÜZEMELTETÉSE

6.1.       Eseménymenedzsment
6.2.       Informatikai meghibásodások (incidensek, problémák) kezelése
6.3.       Szolgáltatási igények kezelése
6.4.       Jogosultság-kezelés
6.5.       Szolgáltatási funkciók (szervezetek)
6.6.       Service Desk típusai, tevékenységi körök, jellemzők

7. FOLYAMATOS SZOLGÁLTATÁS FEJLESZTÉS

7.1.       Szolgáltatás fejlesztés fontossága, üzleti értéke
7.2.       Informatika irányítása, informatika menedzsmentje
7.3.       Fejlesztési lehetőségek kezelése, CSI register
7.4.       Szolgáltatások mérési rendszerei, mérések, elemzések
7.5.       7 lépéses szolgáltatás fejlesztési folyamat

 

 

The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Vissza


Hasonló tanfolyamok listája:

A COBIT® 5 az ISACA útmutatóinak új generációja az IT vállalati irányítására és menedzsmentjére vonatkozóan. Számos szervezet és az üzleti, IT, kockázatkezelési, információbiztonsági és bizonyosságnyújtási közösséghez tartozó felhasználó tapasztalatára épít, melyet a COBIT® több mint 15 éves gyakorlati alkalmazása és használata során gyűjtöttek.

Az információ minden vállalat számára kulcsfontosságú erőforrás. A technológia az információ keletkezésének időpontjától egészen a megsemmisüléséig jelentős szerepet játszik. Az információtechnológia folyamatosan továbbfejlődik, és mindinkább áthatja a vállalatokat, a társadalmi, az állami és az üzleti szférát.

Ennek eredményeként a vállalatok és vezetőik napjainkban egyre jobban törekednek arra, hogy

  • Jó minőségű információt biztosítsanak üzleti döntések támogatásához.
  • Üzleti értékeket teremtsenek az IT támogatásával megvalósuló befektetések által, azaz elérjék stratégiai céljaikat, valamint üzleti hasznot hajtsanak az IT eredményes és innovatív felhasználásával.
  • Működési kiválóságot érjenek el a technológia megbízható és hatékony alkalmazásával.
  • Elfogadható szinten tartsák az IT használatából eredő kockázatokat.
  • Optimalizálják az IT szolgáltatások és a technológia költségeit.
  • Betartsák az egyre nagyobb számú jogszabályt, szabályozást, szerződéses kötelezettséget és szabályzatot.

ITIL® 4 is the latest update of the world’s most popular framework for IT Service Management and offers a renewed focus on value-driven practices and the optimisation of IT Services. The ITIL® 4 Foundation exam is included.

This ITIL® Continual Service Improvement (CSI) course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Continual Service Improvement exam, leading to the ITIL® CSI certification. The exam is included. ITIL® Continual Service Improvement is one of the nine ITIL® Intermediate courses which can be mixed and matched to gain the credits needed to achieve the ITIL® Expert certification, and one of the five courses which make up the Service Lifecycle Stream. Continual Service Improvement concerns the principles and techniques used to improve services during the lifecycle.

The ITIL® MALC course prepares you to take the ITIL® MALC exam and receive ITIL® Expert certification.The exam is included. The final course in the ITIL® Certification Scheme, ITIL® Managing Across the Lifecycle (MALC) allows professionals to gather all the knowledge they have acquired throughout their ITIL® studies and learn how each stage fits together, demonstrating a full understanding of the ITIL® service lifecycle.

ITIL® Practitioner follows on from ITIL® Foundation to provide a practical guide to adopting and adapting ITIL® training for use in business. The training course d includes the ITIL® Practitioner exam. This practical level of understanding makes ITIL® Practitioner particularly suitable for introducing ITIL® into the workplace.

This ITIL® Service Design course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Service Design exam, leading to the ITIL® Service Design certification. The exam is included. ITIL® Service Design is one of the nine ITIL® Intermediate courses which can be mixed and matched to gain the credits needed for the ITIL® Expert certification, and one of the five courses which make up the Service Lifecycle Stream. Service Design concerns processes that must be addressed to meet organisational needs during the design of IT services, including architectures, processes, policies, and documentation.

This ITIL® Service Operation course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Service Operation exam, leading to the ITIL® Service Operation certification. The exam is included. ITIL® Service Operation is one of the nine ITIL® Intermediate courses which can be mixed and matched to gain the credits needed for the ITIL® Expert certification, and one of the five courses which make up the Service Lifecycle Stream. Service Operation concerns the principles, processes, operational activities, and functions required to manage the performance of products and services.

This ITIL® Service Strategy course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Service Strategy exam, leading to the ITIL® Service Strategy certification. The exam is included. ITIL® Service Strategy is one of the nine ITIL® Intermediate courses which can be mixed and matched to gain the credits needed to achieve the ITIL® Expert certification, and one of the five courses which make up the Service Lifecycle Stream. Service Strategy concerns the activities required for planning strategy, including Service Portfolio Management, Demand Management, and Financial Management.

This  ITIL® Service Transition course provides a comprehensive overview of this area of the Service Lifecycle and prepares you to take the Service Transition exam, leading to the ITIL® Service Transition certification. The exam is included. By providing a comprehensive framework of what transitional activities should be carried out during the lifecycle, Service Transition will be particularly beneficial to anybody involved in these activities. This Service Transition course counts for 3 credits towards an ITIL® Practitioner certification.

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai szolgáltatások menedzsmentjére (tervezésére, megvalósítására, üzemeltetésére és fejlesztésére) alkalmazható széles körben bevált gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a minőségi IT-szolgáltatások kialakítását, javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek való megfelelést.

A tanfolyam segít továbbá felkészülni az ITIL® V3 Foundation (Syllabus 2011) vizsgára. Ez a képzés az ITIL1 tanfolyamunk hosszabb, gyakorlatiasabb változata.

This Scrum Master course is aimed towards those with a background in Project Management who are looking to get to grips with Scrum principles and gain recognition for their expertise in the application of them. Certification of this Scrum Training Course proves your ability to understand Scrum values, practices, and applications and use this knowledge to lead Scrum projects and facilitate the implementation of the Scrum framework.

This Scrum certification course enables aspiring Product Owners to develop their knowledge of how to maintain and manage a responsive product backlog, and have a product vision that represents the stakeholder’s and customer’s requirements.

Tanfolyam naptár

H K Sze Cs P Szo V
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Tanfolyam időpontok

Erre a tanfolyamra nem hirdetünk nyílt időpontot. Megfelelő számú vagy csoportos érdeklődés esetén tudjuk indítani. Add le jelentkezésedet kötelezettségek nélkül és értesítünk, ha tudjuk indítani


Amennyiben munkatársaiddal zárt csoportos képzésen veszel részt és kaptál a tanfolyam időpont kódot, itt tudod leadni jelentkezésedet


Jelentkezésedet leadhatod a kitöltött jelentkezési lap visszaküldésével is