fbpx

ITIL® 4 Foundation vizsgafelkészítő szimulációs gyakorlattal

Tanfolyam kódja:
MFITIL4S
Tanfolyam hossza:
24 tanóra, 3 egymást követő munkanap, napi 8 tanóra, 9.00-16.30
Ára:
149 500 Ft + Áfa
Oktató:
Rövid ismertetés:

A tanfolyam célja, hogy a résztvevők megismerjék az informatikai és digitális szolgáltatások menedzsmentjére, tervezésére, üzemeltetésére és fejlesztésére alkalmazható legújabb gyakorlatokat, melyek nagyban segítik a szolgáltatások minőségének javítását, illetve a szabályozásra vonatkozó követelményeknek történő megfelelést. A tanfolyam segít továbbá felkészülni az ITIL® 4 Foundation vizsgára.

Előfeltételek:

Angol nyelv alapfokú ismerete, tekintettel arra, hogy a tananyag és a vizsga is angol nyelvű.

Kiknek ajánljuk?

Mindenkinek ajánljuk, akinek szüksége van az informatikai és digitális szolgáltatások üzemeltetéséhez, irányításához és fejlesztéséhez szükséges ismeretek, gyakorlatok elsajátítására.

Képzés nyelve:
Magyar, igény esetén angol
Részletes leírás:
 

2019 februárban megjelent a legelterjedtebb informatikai szolgáltatásmenedzsment módszertan (ITIL) legújabb verziója, amelynek hivatalos megnevezése ITIL 4. A névválasztás egyben utalás is arra, hogy az ITIL 4 egyik megfogalmazott célja, hogy hatékonyan és eredményesen támogassa mind az egyéneket, mind a vállalatokat abban, hogy eligazodjanak a manapság egyre szélesebb körben felismert (és elismert) un. Negyedik Ipari Forradalom (röviden Ipar 4.0) témakörében.

Az informatikai szolgáltatások már évek (évtizedek) óta alapvető fontossággal bírnak az üzleti világban, nem létezik már olyan iparág, üzleti tevékenység, ami eredményesen tudna működni informatikai támogatás nélkül. Az ITIL új verziója képes arra, hogy megfelelő választ adjon a gyorsan változó és komplex környezeti és módszertani átalakulásokra, a megváltozott munkamódszerekre, a megújult praktikákra, amelyek megkerülhetetlenek nemcsak az informatikai szakemberek, hanem bárki számára, aki valamilyen módon érintett a digitális transzformáció világában.

Az ITIL 4 célja, hogy átfogó útmutatást nyújtson a szervezeteknek az informatika nyújtotta lehetőségek sikeres felhasználására a modern szolgáltatásalapú gazdaságban. Az ITIL több, mint 30 éves fejlesztésének eredményeképpen, az új ITIL 4 egy teljes körű, mindenre kiterjedő Informatikai/Digitális működési modell, amely magában foglalja a technológiával támogatott termékek és szolgáltatások teljes spektrumát, azok tervezését, megvalósítását és fenntartását.

Az ITIL 4 hasznos útmutatást ad az IT számára az üzletei területekkel történő együttműködésre, valamint arra az esetekre vonatkozóan is, amikor az IT nemcsak támogatója, de egyben meghatározó eleme a szélesebb körben értelmezett üzleti stratégiának.

 

Tematika:

VIZSGAFELKÉSZÍTŐ (ITIL4 képzés):

1. ITIL 4 FOUNDATION BEMUTATÁSA

1.1. IT szolgáltatásmenedzsment napjaink modern világában
1.2. Az ITIL 4-ről, minősítési rendszer
1.3. Az ITIL háttere
1.4. Foundation vizsga
1.5. Az ITIL 4 keretrendszer felépítése, üzleti hasznossága
1.5.1. ITIL Szolgáltatási Értékrendszer (SVS)
1.5.2. A 4 dimenziós szolgáltatásmenedzsment modell

2. SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT ALAPELVEI

2.1. Értékteremtés
2.2. Szervezetek, szolgáltatók, ügyfelek és egyéb érdekelt felek
2.3. Szolgáltatások és termékek
2.4. Szolgáltatás kapcsolatok
2.5. Értékek: eredmény, költségek, kockázatok

3. A 4 DIMENZIÓS SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT MODELL

3.1. Szervezetek, és emberek
3.2. Információ és technológia
3.3. Partnerek és beszállítók
3.4. Értékláncok és folyamatok
3.4.1. Szolgáltatásmenedzsment értéklánc
3.4.2. Folyamatok
3.5. Külső tényezők

4. ITIL SZOLGÁLTATÁSI ÉRTÉK RENDSZER

4.1. Szolgáltatási Érték Rendszer
4.2. Lehetőség, igény és érték
4.3. ITIL vezérlőelvek
4.4. Irányítás
4.5. Szolgáltatási értéklánc
4.6. Folytonos fejlesztés
4.7. Praktikák

5. ITIL MENEDZSMENT PRAKTIKÁK

5.1. Általános menedzsment praktikák
5.1.1. Architektúra menedzsment
5.1.2. Folytonos fejlesztés
5.1.3. információ-biztonság menedzsment
5.1.4. Szolgáltatással kapcsolatos tudásmenedzsment
5.1.5. Szolgáltatások mérése és riportozása
5.1.6. Szervezeti változások kezelése
5.1.7. Portfólió menedzsment
5.1.8. Projekt menedzsment
5.1.9. Üzleti kapcsolatok kezelése
5.1.10. Kockázatmenedzsment
5.1.11. Szolgáltatások pénzügyi menedzsmentje
5.1.12. Szolgáltatások stratégia menedzsmentje
5.1.13. Beszállítói együttműködés kezelése
5.1.14. Munkaerő- és kompetenciakezelés
5.2. Szolgáltatásmenedzsment praktikák
5.2.1. Rendelkezésre állás kezelése
5.2.2. Üzleti elemzés
5.2.3. Kapacitás és teljesítménykezelés
5.2.4. Változások felügyelete
5.2.5. Incidenskezelés
5.2.6. Informatikai eszközök menedzsmentje
5.2.7. Monitorozás és eseménykezelés
5.2.8. Problémakezelés
5.2.9. Szolgáltatások kialakítása
5.2.10. Szolgáltatás katalógus menedzsment
5.2.11. Szolgáltatási konfiguráció menedzsment
5.2.12. Szolgáltatásfolytonosság kezelése
5.2.13. Szolgáltatás tervezés
5.2.14. Service desk
5.2.15. Szolgáltatási szintek kezelése
5.2.16. Igények kezelése
5.2.17. Szolgáltatások tesztelése, jóváhagyása
5.3. Műszaki menedzsment praktikák
5.3.1. Üzembe helyezés menedzsment
5.3.2. Infrastruktúra- és platform menedzsment
5.3.3. Alkalmazások fejlesztése és menedzsmentje

 

SZIMULÁCIÓ egy mintavállalati példán keresztül:

6. MINTAVÁLLALAT – GYAKORLATI FELADATOK

6.1. Mintavállalat bemutatása, termékek, szolgáltatások
6.2. Üzleti környezet, aktuális kihívások
6.3. Szervezeti felépítés, szerepkörök
6.4. Ügyfelek
6.5. Beszállítók
6.6. Termékek, szolgáltatások fejlesztése
6.7. Feladatok (1-6)

 

 

 

The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Vissza


Hasonló tanfolyamok listája:

A COBIT® 5 az ISACA útmutatóinak új generációja az IT vállalati irányítására és menedzsmentjére vonatkozóan. Számos szervezet és az üzleti, IT, kockázatkezelési, információbiztonsági és bizonyosságnyújtási közösséghez tartozó felhasználó tapasztalatára épít, melyet a COBIT® több mint 15 éves gyakorlati alkalmazása és használata során gyűjtöttek.

Az információ minden vállalat számára kulcsfontosságú erőforrás. A technológia az információ keletkezésének időpontjától egészen a megsemmisüléséig jelentős szerepet játszik. Az információtechnológia folyamatosan továbbfejlődik, és mindinkább áthatja a vállalatokat, a társadalmi, az állami és az üzleti szférát.

Ennek eredményeként a vállalatok és vezetőik napjainkban egyre jobban törekednek arra, hogy

  • Jó minőségű információt biztosítsanak üzleti döntések támogatásához.
  • Üzleti értékeket teremtsenek az IT támogatásával megvalósuló befektetések által, azaz elérjék stratégiai céljaikat, valamint üzleti hasznot hajtsanak az IT eredményes és innovatív felhasználásával.
  • Működési kiválóságot érjenek el a technológia megbízható és hatékony alkalmazásával.
  • Elfogadható szinten tartsák az IT használatából eredő kockázatokat.
  • Optimalizálják az IT szolgáltatások és a technológia költségeit.
  • Betartsák az egyre nagyobb számú jogszabályt, szabályozást, szerződéses kötelezettséget és szabályzatot.

ITIL® 4 is the latest update of the world’s most popular framework for IT Service Management and offers a renewed focus on value-driven practices and the optimisation of IT Services. The ITIL® 4 Foundation exam is included.

ITIL® Practitioner follows on from ITIL® Foundation to provide a practical guide to adopting and adapting ITIL® training for use in business. The training course d includes the ITIL® Practitioner exam. This practical level of understanding makes ITIL® Practitioner particularly suitable for introducing ITIL® into the workplace.

This Scrum Master course is aimed towards those with a background in Project Management who are looking to get to grips with Scrum principles and gain recognition for their expertise in the application of them. Certification of this Scrum Training Course proves your ability to understand Scrum values, practices, and applications and use this knowledge to lead Scrum projects and facilitate the implementation of the Scrum framework.

This Scrum certification course enables aspiring Product Owners to develop their knowledge of how to maintain and manage a responsive product backlog, and have a product vision that represents the stakeholder’s and customer’s requirements.

Tanfolyam naptár

H K Sze Cs P Szo V
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Tanfolyam időpontok

Első oktatási nap:

2020-05-04  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-04-24

Oktatók:


Első oktatási nap:

2020-09-28  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-09-18

Oktatók:


Első oktatási nap:

2020-12-07  (Hétköznap napközbeni (09.00 - 16.30))

Jelentkezési határidő:

2020-11-27

Oktatók:


Ha egyik időpont sem felel meg neked, de érdekel a tanfolyam, kérünk, hogy add le jelentkezésedet időpont nélkül! Új időpont felvételekor értesíteni fogunk.


Amennyiben munkatársaiddal zárt csoportos képzésen veszel részt és kaptál a tanfolyam időpont kódot, itt tudod leadni jelentkezésedet


Jelentkezésedet leadhatod a kitöltött jelentkezési lap visszaküldésével is